Schoolondersteuningsprofiel, BSOT & GGD
In dit Schoolondersteuningsprofiel staat wat de school aan ambities heeft, maar ook wat de grenzen zijn van de school in het kader van Passend Onderwijs. Dit SOP is ontwikkeld in samenspraak met het team van De Verbinding met het format van ons samenwerkingsverband. Na advisering van de afdeling onderwijs van Conexus en de MR is dit concept door de directeur van de school aangepast naar de definitieve versie. Dit SOP zal de basis zijn voor ons beleid voor de komende drie jaar. Jaarlijks zullen wij aan het eind van het schooljaar als team eventueel kleine aanpassingen doorvoeren, passend bij de ontwikkeling van de school. Indien er tussentijds sprake zal zijn van grote aanpassingen/wijzigingen, zullen wij de MR raadplegen en het bestuur wederom om vaststelling vragen.
Vier keer per jaar komt het BSOT bij elkaar: het Brede School OndersteuningsTeam. Op de afbeelding hiernaast kunt u in schema zien hoe het BSOT werkt en wie erin zitten. Vaste leden zijn: de directeur, de kwaliteitscoördinator (KC'er), de adviseur en ambulant begeleider vanuit het samenwerkingsverband (SWV), de schoolmaatschappelijk werker (SMW) en een adviseur van de GGD.
Het doel van deze bijeenkomsten is om vanuit verschillende kanten naar een probleem te kijken dat de school ervaart in de ondersteuning aan een kind. We vinden het belangrijk om dit altijd samen met ouders te doen en nodigen de ouders dan ook uit voor deze bijeenkomsten als het om hun eigen kind gaat. Als ouders niet aanwezig kunnen zijn, gaat het gesprek wel door.
De gegevens van de personen die zitting nemen in ons BSOT zijn op te vragen bij de administratie en directie van de school.